Postside valdkonnas on Konkurentsiametil peamiselt viis ülesannet:
- universaalse postiteenuse kohustusega ettevõtja määramine;
- universaalse postiteenuse nõuetekohasuse kontrollimine;
- universaalse postiteenuse osutamise kohustusega seotud ebamõistlikult koormavate kulude hüvitamise taotluste ja universaalse postiteenuse makse määra aluste analüüsimine;
- taskukohase tasu suurust puudutava ettepaneku tegemine;
- postiteenuse kasutajate õiguste kaitse ja tarbijate nõustamine.
Eesti postiturg on täielikult avatud 2009. aastast. Postiseaduses ja selle alusel kehtestatud õigusaktides sätestatud nõuete järgimise üle teostab riiklikku järelevalvet Konkurentsiamet. Kõigi postiteenuse liikide osutamise tagamiseks määrab amet ühe ettevõtte universaalse postiteenuse osutajaks ning praegu on selleks riigiettevõte AS Eesti Post (ärinimega Omniva). Universaalse postiteenuse osutaja määratakse avaliku konkursiga, mille korraldab Konkurentsiamet iga viie aasta järel.
Õigusaktid
- Kasutajalt universaalse postiteenuse eest võetav taskukohane tasu
- Nõuded universaalse postiteenuse osutamiseks kasutatavatele juurdepääsupunktidele ja nende paiknemisele
- Täht- ja väärtsaadetise universaalse postiteenusena edastamisele esitatavad nõuded
- Universaalse postiteenuse makse määra kehtestamine
- Universaalse postiteenuse makse riigieelarvesse laekumise ja selle kasutamise kord
- Avaliku konkursi läbiviimise tingimused universaalse postiteenuse osutaja määramiseks
- Rahastamiskohustusega postiteenuse osutaja tulu- ja kuluarvestuse andmete deklareerimise nõuded
- Universaalse postiteenuse osutaja tulu- ja kuluarvestusele esitatavad nõuded
- Universaalse postiteenuse osutamise kohustuse täitmisega seotud kulude hüvitamise kord
- Postmarkide käibele laskmise ja kehtetuks tunnistamise kord
Viimati uuendatud: 03.11.2023